پروژه آبیاری هوشمند باغ و مزرعه آقای حسینی شهر زنجان

مزرعه باغ آقای حسینی در زنجان به متراز یک هکتار مجهز به سیستم آبیاری هوشمند منترل از راه دور شد .

با این سیستم آقای حسینی بدون نیاز به نیروی انسانی و بدون حضور فیزیکی در مزرعه و باغ می تواند از تهران محل زندگی خود مزرعه اش را آبیاری نماید .

تابلو کنترل دستگاه آبیاری هوشمند سوواران

نصب شیر برقی ها

تعدادی شیر برقی دو اینچ در مسیر لوله ها نصب شد که قابل کنترل با سیستم سووران می باشد و این شیر برقی ها در شرایطی که بخواهیم به صورت دستی آبیاری کنیم قابلیت باز و بسته کردن دستی را هم فراهم کرده است.

شیر برقی

اپلیکیشنی که برای گوشی باغدار نصب شده و در حال بهره برداری است:

نرم افزار موبایلی
نرم افزار سوواران

نصب تیپ و لوله های قطره ای زمینی در مزرعه

قطره ای تیپی

لوله گذاری به روش قطره ای در باغ

آب مورد نیاز این مجموعه از یک مخزن آب (تانکر) ۵۰۰۰ لیتری که در مجاورت مزرعه گیاهان دارویی قرار دارد تغذیه می شود، به خاطر فشار مناسب آب تانکر نیاز به پمپ نبوده و فشار آب تانکر آب به تنهایی جوابگوی آبیاری ترتیبی فاز های مختلف مزرعه را پاسخگو می باشد . البته برای اطمینان از تامین فشار لوله ها در زمانهای کم آبی، پمپ آبی هم در مسیر لوله تعبیه شده که در زمانهای مورد نیاز وارد مدار می شود.

کار گذاشتن سنسور رطوبت خاک برای پایش لحظه ای میزان رطوبت فازهای آبیاری:

سنسورهای رطوبت خاک مقاومتی که به دقت کالیبره شده و در مزرعه نصب شد و با استفاده از این سنسور ها اطلاعات به صورت لحظه ای روی مانیتور سیستم در مزرعه قابل نمایش می باشد .این داده ها و همچنین دما و رطوبت هوا با استفاده از اپلیکیشنی که روی موبایل نصب می شود برای هر کاربر در هر کجا که باشد بدون محدودیت مکانی قابل رویت می باشد.

سنسور رطوبت خاک

تنظیمات سیستم با استفاده از اپلیکیشن مخصوص آبیاری مزرعه و آموزش به بهره بردار باغ:

اپلیکیشن اندرویدی ” سوواران” توسط تیم برنامه نویسان گروه طراحی و کاملا به صورت سفارشی برای این مزرعه نوشته شده است ، این نرم افزار رابط بین کار بر یا باغدار با مزرعه و باغ هست ، کاربر با استفاده از این اپلیکیشن که ب روی گوشی یا تبلت نصب می شود، می تواند از راه دور مزرعه را مدیریت نموده و دستور آبیاری را داده و پارامترهای مهم مزرعه را از قبیل داده های سنسور ها و وضعیت روشن خاموش بودن شیر ها را مانیتور نموده و همچنین زمانبندی آبیاری و هوشمند سازی را از راه دور اعمال نماید.

اتمام اجرای پروژه و شروع آبیاری هوشمند در مزرعه:

بعد از نصب سامانه هوشمند سوواران در مزرعه و انجام تنطیمات لازمه ، مزرعه آقای حسینی هوشمند شده و با رضایت کامل در حال بهره برداری است.

مزرعه آبیاری هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *